چرا منتقدان امروز، زمان حذف ارز ترجیحی ساکت بودند؟

چرا منتقدان امروز، زمان حذف ارز ترجیحی ساکت بودند؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران با اشاره به اینکه ناترازی‌های جمع‌شده، کسری بالای بودجه و ریسک‌های سیاسی، قدرت عمل دولت را شدیدا محدود کرده است و تاکنون پیامدهای منفی برای بازار سرمایه و تامین مالی داشته، معتقد است که با وجود بی‌سابقه بودن مشکلات، مسائل اصلی و موانع حل آنها در ستاد اقتصادی دولت بحث می‌شود و با اشراف کامل و واقع‌بینانه در حال چاره‌اندیشی هستیم .

چرا منتقدان امروز، زمان حذف ارز ترجیحی ساکت بودند؟

به گزارش خبرآنلاین عبدالناصر همتی گفت باید بپذیریم چاره اصلی در انجام اصلاحات جدی اقتصادی و تلاش برای کاهش تحریم‌هاست. به‌ گفته همتی، با دستورات و توجه ویژه رییس‌جمهور، کاهش کسری بودجه و درنهایت تامین مالی صحیح کسری بودجه، کاهش ریسک‌های سیستماتیک در اقتصاد تا جایی که در توان دولت باشد، رفع تنگنای مالی بنگاه‌ها، کاهش نرخ سود موثر، کاهش قیمت‌گذاری‌های دستوری و شکاف نرخ ارز نیما و بازار برای حذف رانت و کاهش سوء تخصیص منابع، در دستور کار دولت است.

اعتماد نوشت:اما هنوز چند ساعتی از سخنان وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد رفع تحریم‌ها و بهبود شرایط اقتصادی نگذشته بود که خبرگزاری منتقد دولت، مطلبی سراسر انتقادی از این وزیر دولت چهاردهم منتشر کرد و «وزیر اقتصادی را وزیر اشتباهی خواند» و در مطلبی نوشت: او با اذعان به پیامدهای تحریم‌های غرب علیه ایران، دست خالی تهران را عیان کرده است!

تسنیم گفته‌های عبدالناصر همتی را پیامی خطرناک به امریکا دانسته و اعلام کرده است رفع تحریم را به عنوان چاره اصلی کار مطرح می‌کند و غیرمستقیم که نه، مستقیم اولا پیام ضعف را برای دشمن مخابره می‌کند که دست کشور در حل معضلات اقتصادی خالی است و چاره‌ای جز رفع تحریم وجود ندارد، ثانیا، دشمن بداند که با اصرار بر تحریم‌ها دست روی خوب جایی گذاشته و تا تحریم‌ها را برندارد، ایران نقطه قوت و برتری در مذاکرات رفع تحریم نخواهد داشت! با این دست فرمان، اگر دستگاه دیپلماسی هم بخواهد برای رفع تحریم‌ها تلاش کند، مسوولان اقتصادی همچون آقای همتی نه تنها پشتوانه و نقطه قوتی در حوزه اقتصادی برای پیشبرد مذاکرات روی میز ندارند، بلکه دست‌های خالی را از همین الان عیان کرده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید